Yeni Renault Clio çok iddialı geliyor

0

Renault Grubu’nun yeni nesil araçları için benimsemiş olduğu “otonom, mobil ve bağlantılı” otomobil konseptlerinden yola çıkılarak tasarlanan yeni Clio için toplamda 306 milyon euro yatırım yapıldı. Bu tutarın 181 milyon eurosu yeni Clio’nun ilk kez üretileceği Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’na yapılırken 125 milyon eurosuysa yeni iş olanakları sağlanarak Türkiye’deki 70’den fazla tedarikçiye yapıldı.

Renault Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Yepyeni teknolojilerle donatılan Clio ile çıtayı yükseltiyoruz” açıklaması yaptı. Clio’nun ana üretim üssü olarak Bursa belirlenirken, pazardaki talebe göre Skolavya ve Fransa fabrikasında üretim planlanıyor. 5. nesil Clio için diğer fabrikalarda üretim yapılması durumda da hibrit motor başta olmak üzere birçok parçanın Türkiye’den alınması planlanıyor.

Yeni Clio’nun üretimiyle birlikte 350 kişilik istihdam yaratılırken, geçtiğimiz yıl bu kapsamda yeni nesil otomobillerin üretimi için Oyak Renault’da sac parça üretim kapasitesini 2 katına çıkartacak yüksek hızlı yeni pres hattı devreye alındı. Yeni nesil araçlarda kullanılacak motorların imalatı için de bu yatırımlara ek olarak ayrıca 100 milyon euro yüksek basınçlı alüminyum enjeksiyon tesisi yatırımı gerçekleşti.

Bursa’da üretilip, dünyaya ihraç edilecek

Benzinli ve dizel motor seçenekleri ile kısa bir zaman içinde dünyada ilk kez Oyak Renault’da seri üretimi başlayacak olan yeni Clio’nun tanıtım töreninde konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun, “Bugün burada tüm dünya kamuoyunun merakla beklediği yeni Clio’yu sizlere tanıtmaktan gurur duyuyoruz.

Yeni Clio’nun seri üretimine en kısa süre içinde Renault Grubu’nun en verimli fabrikalarından biri olan Oyak Renault’da başlıyoruz. 300 milyon Avrodan fazla yatırım yaptığımız yeni Clio’nun üretiminde görev almak üzere yaklaşık 350 kişiye istihdam sağladık. Oyak Renault olarak, bugüne kadar olduğu gibi önümüzdeki dönemde de Renault’nun yeni otomobil projelerinin Türkiye’de üretilmesini sağlamak ve bu sayede Türkiye’nin sanayisine, ihracatına ve istihdamına daha fazla katkıda bulunma hedefiyle tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.


Renault Avrasya Bölgesi Kidemli Başkan Yardımcısı Nicolas Maure, “Türkiye’deki tedarikçilerle çalışmaktan çok memnunuz, diğer fabrikalarda üretim başlaması durumunda ana tedarik yerimiz Türkiye olacak” açıklaması yaptı. Türkiye’de üretilecek hibrit motorlar Clio dışında Captur ve Megane modellerinde de yer alacak açıklaması yapan Maure, “Renault olarak dizel ve benzinli motorlarda üretimimize devam edeceğiz. Hibrit versiyon dışında Clio’da yüzde 100 elektrikli versiyon olmayacak” açıklaması yaptı.

En üst düzey teknolojiler yeni Clio’da

1990 yılından bugüne tüm dünyada 15 milyon adetlik satış rakamı ile dünyada en fazla satılan Renault markalı araç olan ikonik model Clio’nun yeni versiyonu, bugünün ihtiyaçlarını karşılayan ve kendi segmentinde ilk olan pek çok üst düzey teknolojiyle birlikte geliyor.“Evrim ve Devrim” çifte ilkesi esas alınarak tasarlanan yeni Clio, bir önceki neslin ana hatlarını taşıyan daha şık ve dinamik bir dış tasarıma sahip olurken, geniş alan yaratmak için daha kompakt hale getirilen şık iç tasarımında ise segmentinde ilk niteliğinde araç içi teknolojilerle öne çıkıyor.

Otonom sürüşe öncülük edecek

Özellikle şehir içinde son derece pratik elektrikli park freni gibi benzersiz birçok özelliği barındıran yeni Clio, daha fazla teknoloji barından araç içi uygulamalar, internet bağlantılı yeni multimedya sistemi, sürüş deneyimini kişiselleştirme imkanı sunan özelliklerle geliyor. En yeni standartlara uygun ileri teknolojilerle üretilen motorları sayesinde segmentindeki en düşük yakıt tüketimi ve emisyona sahip olan yeni Clio, inovatif sürüş destek sistemleri ile de otonom sürüşe öncülük etmeye hazırlanıyor.

 

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT