Yeni Fiesta eğlence ve teknoloji dolu

0

Farklı karakterleriyle çok daha geniş müşteri kitlesine ulaşmayı hedefleyen Yeni Fiesta, sürüş dinamikleri, yeni teknolojik özellikleri, araç içi bağlantı ve eğlence sisteminin yan ısıra iç ve dış tasarımında farklı renk kombinasyonlarıyla gelen kişiselleştirme özellikleri sayesinde tarzıyla öne çıkmak isteyenlere de hitap ediyor.

Yeni Fiesta’nın her biri ayrı karakterde müşteri kitlesine hitap eden versiyonları arasında şık Fiesta Trend&Titanium, Ford Performance araçlarından ilham alan Fiesta ST-Line, modern lüks detayları ile Fiesta Vignale, crossover olarak sunulacak Fiesta  Active ve yüksek performanslı Fiesta ST serileri yer alıyor.

Segmentinin en teknolojik ve donanımlı modellerinden biri olmaya hazırlanan Ford’un heyecan verici modeli, 8 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran aracılığıyla  SYNC3 araç içi multimedya sistemi ile sesle komut sistemi sunarak dünyaya bağlanıyor; 10 hoparlör 675 watt’lık B&O PLAY ses sistemi sınırsız müzik ve eğlence vaat ediyor. Fiesta’nın segmentine öncü olacak sürüş destek sistemleri arasında gece görüşü de sağlayan ve Ford’da ilk defa sunulacak olan Yaya Algılama Özellikli Çarpışma Önleme Yardımcısı gibi özellikler bulunuyor. Çevik ve sportif sürüş dinamikleri ile geniş bir hayran kitlesine sahip olan Fiesta, yeni neslinde de performanstan taviz vermiyor ve sürüş keyfini daha da ileriye taşıyor.  Geliştirilmiş süspansiyon ve Elektronik Tork Kontrolü sistemiyle virajlarda %10 daha fazla yol tutuş ve %8 iyileştirilmiş fren mesafesi sunuyor. Yeni Ford Fiesta’da, yüksek performanslı ve verimli 100 PS 1.0 litrelik EcoBoost benzinli motor – otomatik şanzıman ve  85 PS güç sunan yeni 1.5L TDCi dizel ve yeni 1.1 litre benzinli motorlar – manuel şanzıman seçenekleriyle satışa sunuluyor.

Özgür Yücetürk: “Yeni Fiesta, müşterilerinin hayal ettiği özelliklerle donatıldı”

Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk.

Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, “Yeni Fiesta’’da, müşterilerimizin Fiesta tutkularını paylaşarak bunu daha fazla seçenek ve kişiselleştirme imkanıyla ileriye taşıdık. Şimdi, her beğeniye uygun, B segmenti müşterilerinin birkaç yıl önce ancak hayal edebilecekleri ileri teknolojiler ve özelliklerle donatılmış bir Fiesta seçeneğimiz var. Fiesta’nın iç mekanındaki değişim, tasarım ve uygulama açısından devrim niteliğinde. Keyifli sürüş deneyimi, Fiesta’nın cazibesinin merkezinde yer alıyor ve tüm yeni Fiesta’larımız nesiller boyu sürücüleri memnun eden karakterine sadık kalırken bugüne dek en keskin, sportif ve en dengeli performansı sergiliyor. 2018 ortası itibariyle sunacağımız tüm versiyonlar ile Fiesta ‘segmentinin en çok seçenek sunan ve en teknolojik aracı’ olacak. Daha fazla  stil, daha fazla teknoloji ve daha çok eğlence sunan Ford Fiesta, koruyarak geliştirdiği özellikleri ve tasarımı ile segmentinin favori otomobillerden biri olmaya devam edecek” dedi.

Genişleyen Fiesta serisi

Bugüne dek en kapsamlı Fiesta serisi, B segmentinde giderek daha fazla seçenek, kalite ve teknoloji arayan müşterilerin beklentilerini karşılıyor ve segmentinin en çok versiyon sunan modeli olarak öne çıkıyor. Yeni Fiesta, Türkiye’de ilk etapta giriş donanım seviyesi ihtiyaçlarına yönelik Trend; yüksek donanım düzeyi ve kaliteli işçiliği ile modern ve şık Fiesta Titanium versiyonları ile sunulacak.

Hemen ardından, Ford Performance modellerinden ilham alan iç ve dış tasarım stiline sahip Fiesta ST-Line versiyonu ile müşterilerle buluşacak. Fiesta ST-Line’ın sportif dış tasarım özellikleri arasında eşsiz alaşım jantlar, ST-Line’a özel ön ızgara, ön ve arka tampon, yan etekler ve marşpiyel tasarımları ile iç mekanda ise spor koltuklar, alaşım pedallar ve alt kısmı düz bir direksiyonun yanısıra spor süspansiyon bulunuyor. Ford Vignale’nin lüks ürün ve sahip olma deneyiminin bir parçası olarak, Fiesta ürün portföyünde ilk kez sunulan Yeni Fiesta Vignale, 2017 yılı son çeyreğinde Türkiye’deki müşterilerle de buluşmaya hazırlanıyor.  Yeni Fiesta Vignale, benzersiz 17 inç alaşım jant tasarımları, özel dış tasarım detayları ve renkleri ile altıgen kapitone, smokin dikişli parçalı deri koltukları ile göz kamaştırıyor.

Genişleyen Fiesta serisinin en çarpıcı yeni modellerinden biri de  Fiesta Active. Artırılmış sürüş yüksekliği, tavan çıtaları ve ilave kaplama içeren SUV esintili stil ile hatchback’lerin pratikliğini ve gerçek Fiesta sürüş dinamiklerini kombine eden ilk Fiesta crossover modeli Active, merakla beklenen modellerden biri olacak. 2018 yılında Active ile birlikte pazara sunulacak bir diğer Fiesta modeli, serinin en güçlüsü Fiesta ST olacak. Fiesta ST şimdiye kadar ilk kez gücünü üç silindirli bir motordan alan ilk Ford performance modeli ve seçilebilir sürüş modları sunan ilk Fiesta ST olacak.

SYNC3 ve B&O PLAY Müzik Sistemi ile mükemmel eğlence deneyimi

Ford’un gelişmiş araç içi eğlence ve sesli komut sistemi SYNC 3, Fiesta sürücülerinin basit sesli komutlarla araç içi sistemleri ve bağlı akıllı telefonlarını kontrol etmesine imkan tanıyor. Sürücüler, sadece bir butona basıp örneğin “Ahmet’i ara”, “Tümünü çal” ve “Mesajı yanıtla” diyerek sistemin telefon, müzik ve araç içi fonksiyonları sesli komutlar ile kontrol etmesini sağlıyor. Sistem, Apple CarPlay ile uyumlu ve ayrıca SYNC AppLink aracılığıyla Spotify gibi çeşitli akıllı telefon uygulamalarının sesle aktive edilmesini de sağlıyor. Fiesta’nın tabletten esinlenilen 8 inçlik renkli dokunmatik ekranı, dokunma ve kaydırma hareketleriyle yönetilebiliyor. Sınıfında lider çözünürlüğe sahip dokunmatik ekran rakiplerinin iki katına kadar parlaklığı ile görüş ve kullanım kolaylığı sağlıyor.

Ford’un global ürün portföyüne özel yeni B&O PLAY sistemi, ilk defa Fiesta’da sunuluyor ve her bir ayrı Ford modeli için özel olarak uyarlanmış ses sistemi konumlandırması ve özelleştirilmesi ile üstün bir ses deneyimi sunuyor. Fiesta modelinde bu, on hoparlörden oluşan bir sistem anlamına geliyor. Bagaja monte edilmiş bir subwoofer’a ek olarak alüminyum B&O PLAY logosu ile özgün bir aydınlatma yayan  deseninin yer aldığı gösterge panelinin üzerinde orta aralıkta bir hoparlör de bunlara dahil. Toplam 675 watt’lık amfi gücü, ekolayzır ve ses miksajını kontrol eden Dijital Sinyal İşleme Amfisi ile düzenleniyor; seçilebilir Surround Sound özelliği sayesinde otomobilin her koltuğunda daha zengin ve güçlü bir müzik dinleme deneyimi yaşanabiliyor. Yeni Fiesta’nın bagaj kapağı, daha kolay erişim için genişlerken kişisel eşyalar için yüzde 20 daha büyük torpido gözü ve orta konsolda 1 litre hacimli bir bölme sunuluyor. Arka kapılardaki bölmelere uzun yolculuklar için 0,6 litrelik su şişeleri konabiliyor.

Yeni Fiesta’da daha keyifli sürüş

Yeni Fiesta, cazibesinin merkezinde yer alan keyifli ve eğlenceli sürüş deneyimini arttırmak için her parçayı optimize ederek daha fazla yol tutuş, daha iyi durma performansı ve geliştirilmiş kullanım hissi sunmak için sınıfının lideri sürüş dinamiklerini ileriye taşıyor ve bugüne dek en keskin, sportif ve en dengeli performansı sergiliyor.

Bor çelik, lazer kaynak, daha sert ön-yan şasi bağlantı noktaları ve kaynaklı bağlantı noktalarının daha fazla kullanılması, burulma sertliğinde yüzde 15 oranında artış sağlıyor. Ön tekerlek aralığının 30 mm, arka tekerlek aralığının 10 mm ve aks mesafesinin 4 mm artmasıyla süspansiyonun daha büyük 18 inç jantlar için optimize edilmesi sağlanıyor. Daha hafif ve sert, anti-roll bar, daha iyi dönüş kontrolüne ve sürüşe katkıda bulunuyor. Dişli sürtünmesinin azaltılması ile vites kutusu artık vites geçişlerinin daha sarsıntısız olmasını sağlıyor.

Fiesta’nın şasisi,  virajlı yollarda %10 daha fazla yol tutuş sunuyor ve keskin virajlarda çekiş ve dengeye yardımcı olmak için gerekli tekerleklere küçük miktarlarda fren uygulayarak sürüş deneyimini geliştiren Elektronik Tork Kontrolü Sistemi ile destekleniyor. 100 km/s hızda frenleme mesafeleri, yüzde 8’den fazla iyileştirilmiş bulunuyor. Daha keskin sürüş tepkileri elde etmek amacıyla, geliştirilmiş süspansiyon sistemi yoldaki kusurları daha iyi izole ederek darbe etkisini ve gürültüyü azaltıyor.

Yakıt verimliliğini yüksek performansla sunan motor seçenekleri

Yeni Fiesta’nın gelişmiş güç aktarma organları arasında 6 yıl üst üste Avrupa’nın sınıfında en iyi motoru ödülüne sahip 100 PS 1.0 litre EcoBoost benzinli ve düşük yakıt tüketim değerleri ile ön plana çıkan 1.1 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motor seçenekleri yer alıyor. 1.0 litre EcoBoost benzinli motor 100 PS güç seçeneği ve 118 g/km’den başlayan CO2 emisyon değerleri ile 5.2 l/100 km yakıt verimliliği sağlayan altı ileri vitesli otomatik şanzıman ve direksiyondan vites değiştirme özelliği ile sunuluyor. Ford’un 1.1 litre benzinli motoru, 1.0 litre EcoBoost ile üç silindirli bir mimariyi paylaşıyor ve atmosferik basınçlı önceki 1.25 litre benzinli motorun yerini alarak 85 PS güç ve beş vitesli yeni manuel şanzımanla sunuluyor. Daha fazla güçle birlikte 101 g/km’den başlayan CO2 emisyonu ve önceki motora göre %18 iyileştirme ile 4.4 l/100 km yakıt verimliliği sağlıyor. Fiesta’da  sunulan yüksek güçlü 1.5 litre TDCi motor, altı vitesli manuel şanzıman, 89 g/km CO2 emisyonu ve 3.5 l/100 km yakıt verimliliği ile çok yönlü güç, tork ve yakıt verimliliği ve keyifli bir sürüş deneyimi sağlıyor. 1.5 litre TDCi motor ayrıca, Ford’un yeni altı vitesli manuel şanzımanıyla destekleniyor ve önceki Fiesta’dan 10 PS fazla olan 85 PS güç üretiyor.

Daha teknolojik, daha güvenli

Yeni Fiesta, şimdiye dek sunulan en kapsamlı teknolojiler ile konforunu, kullanışlılığını ve güvenliğini segment liderliğine taşıyor. Gelişmiş sürüş yardım teknolojileri, iki kamera, üç radar ve 12 ultrasonik sensörle destekleniyor; sistemin parçaları birlikte çalışarak aracın etrafını 360 derece algılıyor ve 130 metreye yani bir futbol sahasından daha uzun bir mesafeye kadar görebiliyor.

Fiesta, yolun ilerisindeki veya yolun ilerisine yakın bir noktadaki ya da arabanın önünden geçen yayaları algılayabilen Yaya Algılama Özellikli Çarpışma Önleme Sistem ‘i, Fiesta’nın farlarından gelen ışığı kullanarak geceleri de güvenli sürüş imkanı tanıyor. Yeni Ford Fiesta bu özelliği sunan ilk Ford modeli olarak dikkat çekiyor. Fiesta’da ilk kez sunulan bir başka Ford teknolojisi olan Dikey Park Özellikli Otomatik Park Sistemi, arka arkaya veya yan yana duran otomobiller arasındaki uygun park yerlerini bulma ve otomatik park etme konusunda sürücülere yardım ediyor. Yeni Ford Fiesta, Ford Options ile 64.500 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT