Tüm zamanların en iyisi

0

İlk kez 1995 yılında satışa sunulan Honda CR-V bugün dünyanın en çok satılan SUV modeli yeni CR-V’nin satışına başlandı. İlk kez 7 koltuk seçeneği sunulan yeni CR-V şimdiye kadar üretilen en büyük kabine de sahip. Dış görünümünden motoruna, iç tasarımından teknolojisine kadar birçok özelliği ile fark yaratan beşinci nesil CR-V, 265 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip olacak.

Modern ve sportif tasarım detayları ile harmanlanan ve herkes tarafından bilinen siluetin, çok daha kaslı görünümü, bu tasarım ile yorumlanmış karakteristik farları, yeni CR-V’ye son derece dinamik bir görünüm veriyor. Sürüş konforu, yol tutuşu, kabin içi ses düzeyi ve vibrasyon gibi parametrelerde sınıfının Premium modellerini esas alan CR-V’de bir önceki nesle göre 33 mm uzayan dingil mesafesi, sadece daha geniş bir iç hacim sunmakla yetinmiyor, el teması olmadan açılabilen bagajda daha uzun ve iki kademeli bir zemin sunuyor. Pratik ve hızlı şekilde katlanabilen arka koltuklar ile bagaj hacmi daha da genişliyor. Honda tarafından geliştirilen ACE (Advanced Compatibilty Engineering) ile tasarlanan, radar ve kamera teknolojileri kullanılarak aktif güvenlik ve sürüş destek sistemlerine sahip CR-V versiyonları, olası bir çarpışma anında oluşan enerjiyi gövde iskeletinde emerek, kabin içini maksimum düzeyde korumaya alıyor.

Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, “Honda olarak ‘“Electric Vision’ stratejimizle 2020 yılında satılan her 3 Honda’dan ikisinin elektrikli türevi bir araç olması hedefimiz var. Bu çerçevede halen ürettiğimiz Civic Sedan modelimiz son dizel motorlu aracımız olacak. Bundan sonra dizel motorlu bir araç üretmeyeceğiz’ açıklaması yaptı.

Heyecan verici tasarım

Dingil mesafesinin uzamasıyla köşelere kaydırılan tekerlekler, büyük jant ve lastik ölçüleri, çift egzoz çıkışı, yeniden tasarlanan radyatör ızgarası, tampon, entegre spoiler ve standart olarak LED ile donatılan farlar, dinamik görüntüyü destekliyor. Altı farklı gövde rengi ile donanım seviyesine bağlı olarak 18 ve 19 İnç alaşım jant alternatifleri ile sunulan Honda CR-V’nin en üst donanım paketinde panoramik açılabilir cam tavan standart olarak sunuluyor.

Muhteşem aerodinamik yapı

Honda CR-V yapılan testler sonucunda sınıfının en aerodinamik aracı olarak öne çıkıyor. Bu özellik, sadece yakıt verimliliğine katkı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda araç içerisindeki ses seviyesini de azaltıyor. Ön ızgaranın arkasındaki aktif hava kapakçıkları soğutma ihtiyacına göre devreye girerek aracın aerodinamiğine katkı sağlıyor.

Kusursuz akıllı telefon entegrasyonu

Yeni CR-V’de ikinci nesil “Honda Connect” yazılımı kullanılıyor. Daha kullanıcı dostu ara yüz sunan sistem, Apple CarPlay ve Android Auto ile geliştirilmiş telefon uyumuyla dikkat çekiyor. Akıllı telefonların fonksiyonları CR-V’nin uyumlu ekranına aktarılabiliyor, dokunmatik veya sesli komut sistemi ile sürücünün kullanımına sunuluyor.

Sürüşü zevke dönüştüren “sürücü bilgi ekranı”

Dijital hız ve devir göstergesine sahip yeni gösterge panelinde hararet ve yakıt göstergesi tarafından çevrelenen 7 İnç büyüklüğünde bir TFT-LCD ekran bulunuyor. Alt bölümde navigasyon, sms, veya mail, akıllı telefon rehberi, dört tekerden çekiş durumu ve yol bilgisayarı olmak üzere farklı bilgi ve eğlence sistemleri fonksiyonları yer alıyor. Sürücü direksiyonunun sol tarafında bulunan kumanda paneli üzerinden ekranlar arasında geçiş yapabiliyor. Yine bu kumanda paneli üzerinden rehbere erişimi sağlanabiliyor ve rehber içerisinde arama yapılabiliyor. Entegre Bluetooth®3 HandsFreeLink® kumandası da direksiyonun sol tarafından bulunuyor. Direksiyonun sağ tarafındaki kumanda paneli ise “Adaptif Hız Sabitleme Sistemi” veya Aktif Şerit Takip Sistemi” fonksiyonlarına erişim sağlıyor.

Daha güçlü ve verimli benzinli motor

Yeni CR-V, güncel Civic’te de kullanıma sunulan 1,5 Litre VTEC TURBO benzinli motorla yollara çıkıyor. 5.600 devir/dakikada 193 HP güç üreten motor, 243 Nm maksimum torka sahip.

Kompakt SUV’da kullanılmak üzere özel bir turbo beslemeyle donatılan motor mükemmel bir performans ve verimlilik dengesi sunuyor. NEDC normuna göre ortalama 7,1 lt/100 km yakıt tüketen CR-V CVT AWD, 162 gr/km CO2 salınım değeriyle çevre dostu bir sürüş sunuyor. Yerini aldığı motora kıyasla daha performanslı olan ve daha az sürtünme katsayısı ve daha düşük ağırlık gibi avantajlara sahip olan motor yeni CR-V’yi 9,5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor ve 200 km/s maksimum hıza imkân tanıyor.

Optimize edilen CVT otomatik şanzıman

Yeni VTEC TURBO motor ile birlikte sunulan CVT otomatik şanzıman konforlu bir sürüş sunarken sürekli homojen bir ivmelenme sağlıyor. Gaz emirlerine daha hızlı cevap veren şanzıman, çift kavramalı şanzımanlara benzer bir sürüş hissi oluşuyor. İki ilave şanzıman fonksiyonu sürüş konforunu ve sürüş güvenliğini destekliyor. Sistem fren anında erkenden vites küçültüyor ve yavaşlamaya katkı sağlıyor. Yavaşlama, viraj öncesi fren veya yokuş aşağı sürüşlerde vites küçülterek motor devrini yükseltiyor ve motor freni ile yavaşlamaya katkı sağlıyor. Böylece fren sonrasında veya viraj çıkışında çok daha seri bir şekilde hızlanma gerçekleşebiliyor. “Fast Off” özelliği sürücünün ayağını gaz pedalından çekme hızını takip ediyor ve aracı o anki devirde tutarak motor freni ile yavaşlamaya katkı sağlıyor.

CR-V tarihinin en gelişmiş karosere entegre şasisi

Yeni Honda CR-V, tarihinin en rijit ve en gelişmiş şasisi ile yollara çıkıyor. Yeni şasi konfordan taviz vermeden üstün sürüş dinamiklerini beraberinde getiriyor. Hafif, ancak bir o kadar da sağlam şasi aracın ağırlık merkezini düşürüyor ve gerek ön, gerekse de arka aksta son derece gelişmiş ve kapsamlı bir yürüyen aksam bağlantısı, yeni teknolojiler ve değişken oranlı yeni bir direksiyon sistemiyle destekleniyor. Yeni nesil Honda Real Time AWD sistemi arttırılan yerden yükseklikle birlikte yeni CR-V’ye çok daha üstün bir arazi yeteneği kazandırıyor.


2017 yılında bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 29 artırdıkları ve 26 bin 421 adetle markalarının rekorunu kırdıklarını söyleyen Honda Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, “Geçen yılı otomobil satışları sıralamasında 11. bitirdik” dedi.

 

Asfaltta veya “off-road” da kusursuz dört tekerlekten çekiş performansı

Yeni CR-V gelişmiş platformu ve önceki nesil ile karşılaştırıldığında 35 mm artışla 201 mm’ye ulaşan yerden yüksekliği ile üstün off-road performansı sunuyor. Daha büyük ölçülü jant ve lastikler sadece yerden yüksekliği arttırmakla kalmıyor, aynı zamanda yeni CR-V’ye daha güçlü ve kaslı bir görünüm kazandırıyor. Üstün off-road yeteneklerinde Honda’nın dört tekerlekten çekiş sistemi “Intelligent Control System™ ile Real Time AWD” önemli bir rol üstleniyor.

Geniş ve kullanışlı iç mekân

Yeni Honda CR-V yaşama alanı kalitesi ve çok yönlülük noktasında da yeni standartlar belirliyor. Genişleyen karoser ve dingil mesafesinin de katkısıyla yeni CR-V yolcularına oldukça geniş bir yaşam alanı sunuyor. Ön koltuk yolcularına 5 mm baş mesafesi ve 16 mm oturma genişliği sağlarken, arka koltuk yolcularına ilave 50 mm diz mesafesi daha kazandırılıyor.

Donanım seviyesine bağlı olarak sürücü için 80 mm dikey ve 35 mm uzunlamasına hareket alanına sahip dört kademeli bel desteği ile hem ön, hem de arka koltuklara, ısıtmalı koltuk seçeneği sunuluyor.  Yeni Honda CR-V ilk kez 7 koltuk alternatifi ile yollara çıkıyor. 150 mm hareket alanına sahip kızaklı ikinci koltuk sırası ve geniş bir açıyla açılan arka koltuklar üçüncü koltuk sırasına erişimi kolaylaştırıyor. Yeni CR-V’de ön kapı cepleri yüzde 48, arka kapı cepleri de yüzde 63 oranında büyütülmüş.

Tüm zamanların en güvenli Honda CR-V’si

Honda’nın “Herkes için güvenlik-Safety for Everyone” yaklaşımının yansıması olarak CR-V’nin tüm donanım seviyelerinde kapsamlı aktif ve pasif güvenlik donanımları kullanıma sunuluyor. Gelişmiş güvenlik özelliklerinin en önemli yapı taşını sağlam ve rijit platform oluşturuyor. “Tüm Yönlerden Çarpışma Güvenliği – All Directions Collision Safety“ konsepti ile uygulanan Honda ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) karoser mimarisi olası bir çarpışma anında oluşan enerji gövde iskeleti üzerindeki birbirine bağlı yapı elemanlarına dağıtıyor ve ister önden, ister yandan, isterse de arkadan olsun bu enerjinin yolcu kabinine ulaşmasını önlüyor. Yeni Honda CR-V’deki pasif güvenlik altı adet havayastığı ile destekleniyor.

Yeni Honda CR-V’nin tüm donanım seviyelerinde markanın gelişmiş güvenlik ve sürüş destek sistemlerini bir araya toplayan aktif Honda Sensing™ standart olarak sunuluyor. Honda Sensing™ teknolojisi; Fren desteğine sahip Çarpışma Uyarı Sistemi (Collision Mitigation Braking System), Çarpışma Uyarı Sistemi, Sesli Şeritten Çıkma Uyarısı, Şerit Takip Sistemi RDM (Road Departure Mitigation), Aktif Şerit Takip Sistemi, Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi, Trafik İşareti Tanımlama Sistemi, Akıllı Hız Sınırlandırma Sistemi ve Akıllı Hız Sabitleme Sistemi dışında ayrıca Kör Nokta Asistanı, Park Yerinden Çıkma Asistanı, 130 ve 180 derece dışında kuş bakışı olmak üzere Çok Açılı Geri Görüş Kamerası, Elektronik Stabilite Programı VAS® ve Lastik Basıncı Kontrol Sistemi olmak üzere kapsamlı güvenlik donanımlarını beraberinde getiriyor.

Honda’nın Avrupa’daki ilk hibrid SUV modeli 2019’da Türkiye’de

Honda’nın 2018 Paris Otomobil Fuarı’nda sergilediği CR-V Hybrid, 2019 yılının ikinci yarısında Türkiye’de satışta olacak. CR-V Hybrid için konfirme edilmiş resmi tüketim ve emisyon değerleri şöyle; 184 HP (135 kW) toplam sistem gücüne sahip önden çekişli CR-V Hybrid, NEDC normuna göre 100 km’de 5,3 litre yakıt tüketiyor ve 120 gr/km CO2 salınımı gerçekleştiriyor. Dört tekerlekten çekişli CR-V Hybrid, ise NEDC normuna göre 100 km’de ortalama 5,5 litre yakıt tüketiyor ve 126 gr/km CO2 salınımı gerçekleştiriyor. Honda’nın gelişmiş i-MMD teknolojisiyle donatılan CR-V Hybrid yakıt tüketimi ile performansı optimize etmek üzere; EV Drive, Hybrid Drive ve Engine Drive olmak üzere üç farklı sürüş modu arasında otomatik geçiş yapıyor.

Yeni CR-V fiyatları

Elegance                     :           265.000₺

Executive                   :           285.000₺

Executive (7 koltuk)   :           300.000₺

Executive +                :           307.000₺

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

MOTOR

Silindir hacmi cc 1.498

Silindir adedi 4

Supap adedi Silindir başına 4

Çap x Strok mm 73,0 x 89,5

Sıkıştırma oranı 10,3

Maksimum güç HP (kW), d/d 193 (142), 5.600

Maksimum tork Nm, d/d 243, 2.000-5.000

GÜÇ AKTARIMI

Şanzıman, aktarım CVT, dört tekerlekten çekiş

SÜSPANSİYON

Ön McPherson

Arka Çok kollu

DİREKSİYON

Tipi Çift pinyonlu elektrik estekli

Direksiyon tam turu 2,34

Dönüş çapı (tekerlek/gövde) m 11,0/11,9

FRENLER

Ön Hava kanallı Disk

Arka Disk

BOYUTLAR, AĞIRLIKLAR, KAPASİTELER

Uzunluk mm 4.600

Genişlik (aynalar dahil) mm 2.117

Yükseklik mm 1.689

Dingil mesafesi mm 2.662

Yerden yükseklik mm 201

Bagaj hacmi – VDA lt

5 koltuk (7 koltuk) lt 561 (150)-1.756

(panoramik cam tavan ile 1.638)

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT