Sınıf lideri artık daha kaslı

0

Ülkemizin lider pick-up modeli Mitsubishi L200, kapsamlı bir şekilde yenilendikten sonra pazara sunuldu. Daha kaslı tasarımı ve gelişmiş donanımıyla dikkat çeken aracın fiyatı 178 bin TL’den başlıyor. Türkiye pazarının en çok satan pick-up’ı Mitsubishi L200, 6. nesil modeliyle pazara sunuldu.

Daha kaslı bir yapıya kavuşan tasarımı, artan yüksekliği, modern görünümü ve otomobil konforu sunan özellikleriyle L200 iddiasını daha da yukarılara taşımayı planlıyor. Japon üreticinin en çok satan modellerinden olan L200, geliştirilmiş yol ve arazi performansı, tam zamanlı “Super Select 4WD II” dört tekerlekten çekiş sistemi, yeni eklenen “Off Road” modu, “Yokuş İniş Kontrolü” sistemi ve otomobil konforunu aratmayan iç tasarım özellikleriyle çıtayı daha da yükseğe konumlandırıyor.

Ticari kulanım dışında binek kulanım özellikleri de gelişen araçta en büyük yenilik tasarımda gerçekleşmiş. Bu sınıftaki kullanıcıların tercihlerine uygun olarak L200’ün kaput yüksekliği artıp, daha kaslı bir tasarıma kavuşmuş. Ayrıca daha önce 5 ileri olan otomatik şanzıman, yerini 6 vitesli otomatik şanzımana bırakmış.

YENİ RENK SEÇENEKLERİ

Dayanıklı, sağlam ve dinamik yeni nesil L200, Mitsubishi Motors’un dünya çapındaki yük taşıma performansı en üst düzeyde olan modeli. Yeni nesil L200 geliştirilen dört yeni renk alternatifleriyle tüketicilere sunuluyor; Elmas Beyaz, Bakır Turuncu, Grafit Gri ve Opak Kırmızı.

Yeni model 2.2 lt, 150 beygirlik dizel motorla satılıyor. Araçta otomatik şanzıman ve 4×4 çekiş sistemi de alınabiliyor. Tanıtımın ardından Avrupa’yla aynı anda pazara sunulan L200’ün fiyatı 178.900 TL’den başlıyor. En üst donanım paketi olan L200, 4×4 PREMIUM AT’de fiyat 230 bin TL’ye yükseliyor. Tanıtıma özel kampanya kapsamında 40 bin TL’ye 12 ay faizsiz kredi imkanı sunuluyor.

Temsa Mortorlu Araçlar Genel Müdürü Levent Akpulat

“İlk kez tanıtıldığı 1978 yılından bu yana dünya çapında 4,7 milyon adetten fazla satılan L200, 150 farklı ülkede satılıyor” açıklaması yapan Temsa Mortorlu Araçlar Genel Müdürü Levent Akpulat “Türkiye pazarında “2018 yılının en çok satılan pick-up”ı unvanına sahip olan L200, 2019’un ilk sekiz ayında da yüzde 27’lik pazar payıyla sınıfındaki liderliğini sürdürüyor” diye konuştu.

 

4 Tekerlekten Çekiş Sistemi

Mitsubishi Motors’un 80’li yılların başında modern 4WD döneminin öncüsü olan L200, art arda beş nesil boyunca rekabete karşı üstünlüğünü korudu. 1991 yılında yolda tam zamanlı 4WD ve arazide tam zamanlı (azaltılmış) düşük vitesli 4WD’yi aynı ünitede sunan tek ve ilk Super Select aktarma sistemi bu başarıyı pekiştirdi. “Super Select 4WD-II” sistemi sürücünün arazi ve sürüş koşullarına göre en uygun aktarma sistemi ayarını seçmesine izin verir. Böylece, aracı durdurmadan ve yol yüzeyi ne olursa olsun 100 km/s altında (ekstrem 4WD Düşük/Kilit pozisyonu hariç) 2WD’den 4WD’ye geçilebilir.  Super Select 4WD-II araç yük alanı boş olarak kullanılırken de önemli kavrama sağlıyor.

Yeni 6 vitesli otomatik şanzıman

MMC mühendisleri, 4N14 2.2 Dizel motor seçimi ile tutarlı olarak önceki 5 vitesli otomatik şanzımanı daha yüksek performanslı, daha düşük emisyonlu, 6 vitesli otomatik şanzımanla değiştirdiler. Yüksek hızda daha sessiz olan şanzıman, Otomatik Stop & Go (AS&G) sistemini çalıştırmak için daha basit bir mekanizmaya sahip bir elektromanyetik yağ pompası kullanarak verimlilik ve ağırlık tasarrufu açısından da iyileştirmeler sunuyor.

 

Mevcut L200 Yüksek Güç Mevcut L200 Normal Güç Yeni L200
Maksimum Güç 181 ps @ 3,500 rpm 154 ps @ 3,500 rpm 150 @ 3,500 rpm
Maksimum Tork 430 @ 2,500 rpm 380 Nm
@ 1,500 – 2,500 rpm
400 Nm
@ 1,750 – 2,250 rpm

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT