Sınıf lideri 6.500 parçasını yeniledi

0

Makyajlı C Serisi yüzünü gösterdi. Mercedes’in ürün gamındaki en çok satan modellerinin başında gelen C Serisi, aynı zamanda Premium sınıfın da güçlü oyuncusu. 1982 yılından günümüze kadar 10 milyon adet satılan C Serisi, Alman üreticinin karlılığında büyük önem taşıyor. Avrupa, Amerika ve Afrika olmak üzere üç kıtada üretilen model dünyanın neredeyse her ülkesinde pazarlanıyor. Ülkemizde de sınıfının en çok satan modeli olan C Serisi, 5. üretim yılında kapsamlı bir şekilde makyajlanarak iddiasını artırdı.

Mühendisler her ne kadar makyaj olarak adlandırılsa da otomobilin irili ufaklı 6.500 parçasını tümüyle yenileyerek kapsamlı değişikliklere imza atmışlar. Otomobilde yapılan görsel değişiklikler ön ve arka tarafta yoğunlaşırken, yeni ön tampon tasarımı ve farlar dikkat çekiyor. Arka aydınlatma grubu da tamamen yenilenirken, iç mekanda da önemli değişiklikler bulunuyor. Yeni bir direksiyon sistemi, yeni ve daha gelişmiş bilgi ekranı ilk bakışta göze çarpıyor. Ancak asıl değişiklikler aracın görünmeyen kısımlarında gerçekleştirilmiş.

Yeni Mercedes-Benz C-Serisi tamamen yeni bir elektronik mimariyle yollara çıkarken, geniş dijital gösterge paneli kadar bilgi ve eğlence sistemi de etkileyici bir kullanıcı deneyimi sunuyor. S-Serisi’nden aktarılan sürüş destek sistemleri dışında yeni benzinli ve dizel motorlar kullanıma sunuluyor. otomobilde giriş seviyesi olarak yeni bir dört silindirli benzinli motor ailesi kullanılmaya başlanacak. Bunun dışında 1,5 litre hacimli motora sahip C 200 ve C 200 4MATIC versiyonlarında kayışla tahrik edilen marş jeneratörüne sahip 48 Volt besleme sistemi de devreye alınıyor.

DİZEL MOTORA 1 MİLYAR EURO HARCADI

Yeni versiyonda kullanılacak dizel motor ailesi için Mercedes 1 milyar euro yatırım yapmış. 2020’ye yürürlüğe girecek emisyon şartlarını karşılayan ve gelişmiş yapısıyla çok daha tutumlu olan dizel motorlar markanın geleceğine de damga vuracak. Bu yatırımla dizel motorlardan binekte de vazgeçmeyeceğini gösteren marka, bu motor ailesini diğer modellerinde de kullanmaya başlayacak.

AĞUSTOS AYINDA TÜRKİYE’YE GELİYOR

Yenilenen Mercedes-Benz C-Serisi Sedan, Estate ve Coupé modelleri C 200 4MATIC motor seçeneğiyle, C-Serisi Cabriolet ise C 200 motor seçeneğiyle ağustos ayından itibaren ülkemiz pazarında satışa sunulmaya başlanacak. Mercedes-Benz C-Serisi Sedan C 200 d ve C 180 ise 2018 son çeyreğinde Türkiye’de satışta olacak. 184 beygirlik C 200, 10 kW’li elektrik motoruyla birlikte kullanılıp 100 km’de ortalama 6.8 lt tüketimiyle dikkat çekiyor.

YENİ C SERİSİ’NDE BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

 Otomatik klimanın GPS bağlantılı olduğunu… Navigasyon sisteminin harita bilgilerini kullanan sistem GPS üzerinden aracın konumunu takip ediyor ve aracın bir tünele girme anını belirleyebiliyor. Sistem tünele giriş anında dış sirkülasyonu kapatarak iklimlendirme sistemini iç sirkülasyonda çalıştırıyor ve böylece tünel içerisindeki kirli havanın araç içerisine ulaşmasını önlüyor. Aracın tünelden çıkmasıyla sistem kapağı hemen açıyor ve böylece kabin içine dışarıdan temiz hava girişi tekrar sağlanıyor.

Fren sisteminin standart olarak ADAPTIVE BRAKE ile donatıldığını… ADAPTIVE BRAKE, yokuş yukarı kalkarken aracın geri kaymasını engelleyen ve böylece sürüş güvenliğini arttıran bir yokuş kalkış desteği sunuyor. HOLD fonksiyonu, sürücünün frene basmasına gerek olmadan aracı sabit tutuyor. Kuru fren fonksiyonu yağmurlu havalarda belli aralıklarla disklerin üzerindeki ıslaklığı temizliyor ve böylece fren esnasında ihtiyaç duyulan fren gücü anında kullanıma sunulmuş oluyor. İşleme hazırlama fonksiyonu ise sürücünün ayağını gazdan çekmesiyle fren balatalarını disklere yaklaştırıyor ve böylece sürücünün frene basması halinde fren gücü çok daha hızlı devreye giriyor.

İsteğe bağlı olarak sunulan ön camda sanal gösterge paneli’nin aydınlık ayarının bir ışık sensörü vasıtasıyla otomatik olarak dışarıdaki aydınlığa uyarlandığını… Tavanın üst kenarında bulunan sensör sayesinde ekran, güneşli havalarda 10.000 Cd/m² ve üzerinde bir aydınlığa ulaşılabiliyor. Kontrast değerinin 1000:1’den daha yüksek olması nedeniyle sistem gece sürüşlerinde de kaliteli bir görünüm sunuyor. Ayrıca yeni C-Serisi’nde ön camda sanal gösterge paneli daha geniş bir alanda ayarlanabiliyor.

Dokunmatik kontrol paneli üzerindeki el algılama yerinin kullanım güvenliğini arttırdığını ve hatalı girişleri önlediğini… Sistem sensör sinyallerini değerlendiriyor ve elin el algılama alanı üzerinde olup olmadığını veya bir giriş yapılıp yapılmadığını takip ediyor. Kullanıcılar, ellerini ergonomik alanda düz bir şekilde konumlandırarak, parmaklarını belli bir noktada bekletmeden komutlarını güvenli bir şekilde girebiliyorlar. Ayrıca yüzey kullanıcının hareketlerine sezgisel geri bildirimde bulunarak kullanım kolaylığını destekliyor.

Ön yolcu hava yastığının otomatik olarak devreden çıkartılabildiğini… Ön yolcu koltuğunda birinin oturmaması veya ön yolcu koltuğunda sürüş istikametinin tersine bir çocuk koltuğu yerleştirilmesi halinde ön yolcu hava yastığı otomatik olarak devreden çıkartılıyor. Böylece küçük çocuklar olası açılan hava yastığı nedeniyle yaralanma riskinden korunabiliyor. Sistem basınç sensörü ile çalışıyor.

C-Serisi Cabriolet’nin tentesinin 50 km/sa hıza kadar hareket halinde sadece 20 saniyede açılıp kapandığını… Tam otomatik tente açıldıktan sonra son derece sessiz ve özenli bir şekilde katlanarak bagaj içerisinde bulunan tente yuvasına yerleşiyor. Tente kapağı yan kaplamalarla aynı malzemeden oluşuyor ve rengi iç mekân rengine göre değişkenlik gösteriyor.

Ön bölümde bulunan bas sisteminin, yatay ve dikey karoseri taşıyıcılarının iç hacmini rezonans alanı olarak kullandığını… Taşıyıcıların son derece sağlam ve rijit yapısı sayesinde çok derin frekanslı seslerden çok yüksek frekanslı seslere kadar çok az bozulma gösterip net bir ses elde edilebiliyor.

İsteğe bağlı olarak sunulan AIRCAP rüzgâr perdesinin (sadece Cabriolet modeli için) iç mekânda bir ılık hava alanı oluşturduğunu… AIRCAP; ön cam direğine entegre ve yukarıya doğru açılan file şeklinde bir rüzgar yönlendirici ve koltukların arkasındaki bir rüzgar perdesi olmak üzere iki parçadan oluşuyor. Öndeki rüzgâr yönlendirici hava akımını yukarıya doğru ittirirken, file ile içerideki hava basıncı dengeleniyor. Böylece hava akımı azaltılırken, arkadaki rüzgâr perdesi tarafından frenleniyor ve dengeleniyor. Bu sayede kabin içindeki hava hareketli ve belirgin bir şekilde azalırken “ılık hava alanı”oluşturuluyor.

Mercedes-Benz’in orta sınıftaki temsilcisi C-Serisi’nin Sedan ve Estate gövde tiplerinden bugüne kadar 9,5 milyon adet sattığını… 2017 yılında bu iki gövde tipi dünyanın dört bir yanındaki 120 pazara sevk edildi. C-Serisi ilk olarak 1982 yılında o dönemki adıyla Mercedes-Benz 190 (W 201) olarak yollara çıkmıştı. “Baby-Benz“ olarak ünlenen modeli 202 (1993, 1996 ilk kez Estate olarak), 203 (2000, 2008 yılından itibaren yeni hatchback gövde tipi ile Sport – Coupé CL 203) ve 204 (2007, Coupé C 204 2011 lanse edildi) takip etti. 2014 yılında devreye alınan 205, ilk kez Sedan (W 205), uzun dingil mesafesine sahip Sedan (V 205, Sadece Çin’de), Esate (S 205), Coupé (C 205) ve Cabriolet (A 205) gövde tipleriyle üretiliyor.

C-Serisi’nin dört kıtada bulunan dört üretim tesisinde üretildiğini… Mercedes-Benz C-Serisi lider üretim üssü olan Bremen (Almanya) dışında, East London (Güney Afrika), Pekin (Çin) ve Tuscaloosa (ABD) tesislerinde üretiliyor.

C-Serisi’nin 10 yıldır Mercedes-Benz’in en yüksek satış adetlerine ulaşan modeli olduğunu… İlk tüm yıl satışının gerçekleştiği 2015 yılıitibariyle yeni C-Serisi her yıl Sedan ve Estate olmak üzere 400.000 adedin üzerinde satıldı. 2017 yılında ise Sedan ve Estate olmak üzere 415.000 adet C-Serisi satıldı. Bunların dörtte birini sadece Çin pazarında satılan uzun dingil mesafesine sahip C-Serisi Sedan oluşturdu.

En genç C-Serisi müşterilerinin Çin’de yaşadığını… Sürücülerinin yüzde 80’i 40 yaş altı bireylerden oluşuyor. Geçtiğimiz sene ABD pazarındaki C-Serisi Sedan müşterilerinin yüzde 40’ı kadındı. Yine geçtiğimiz sene Avrupa ve ABD pazarındaki her üç C-Serisi (Sedan veya Estate) müşterisinden biri ve daha fazlası daha önce rakip marka bir araç kullanıyordu. Ayrıca Avrupa pazarında daha önce C-Serisi kullanan müşterilerin yüzde 70’i, 2017 yılında yine tercihini C-Serisi’nden yana kullandı.

1993 yılında satışa sunulan Mercedes-AMG C 36 modelinin Daimler-Benz işbirliği ile geliştirilen ilk AMG aracı olduğunu… Bu model 1997 yılına kadar 5.200 adetle üstün bir satış performansı sergiledi. Yeni C-Serisi’nden C 43 ve C 63 olmak üzere tüm gövde tipleri de göz önüne alındığında toplam 12 farklı Mercedes-AMG modeli satışa sunuluyor.

Mercedes-Benz’in neredeyse seri üretime yakın bir C 300 d 4MATIC (Avrupa’da C 250 d olarak biliniyor) ile 2015 yılında ABD’deki efsanevi Pikes-Peak tırmanma yarışında dizel araçlar sınıfında yeni bir dünya rekoruna imza attığını… Test pilotu Uwe Nittel 150 viraja ve 1.400 rakım farkına sahip 19,99 km uzunluğa sahip parkuru sadece 11 dakika 37 saniyede tamamladı.

190 ile Mercedes-Benz’in tekrar yarış parkurlarına geri döndüğünü… Mercedes-Benz 12 Mayıs 1984 tarihinde yeni Nürburgring’in resmi açılışı için 20 adet birebir aynı 190 E 2.3-16 hazırladı. Pistin açılış lansmanı için 20 adet eski Nürburgring-şampiyonu ve Almanya Şampiyonasında veya 1.000 km yarışında zaferler kazanan daha birçok önemli pilot hazırlanan araçlarla piste çıktı. Jack Brabham, Hans Herrmann, Phil Hill, Denis Hulme, James Hunt, Alan Jones, Niki Lauda, Klaus Ludwig, Stirling Moss, Alain Prost, Keke Rosberg, Jody Scheckter, Ayrton Senna ve John Surtees bu pilotlardan bazıları.

C-Serisi Estate modelinin maksimum 1.510 litrelik bagajının son derece pratik bir kullanıma sahip olduğunu… Elektrik kumandalı Singlefold katlama sistemi sayesinde arka koltuk sırtlıkları tek bir düğme hareketiyle katlanarak düz bir yükleme alanı kullanıma sunuluyor. Bagaj erişimi isteğe bağlı olarak sunulan elektrikli EASY-PACK bagaj kapağı veya yine isteğe bağlı olarak sunulan HANDS-FREE ACCESS bagaj kapağı sayesinde daha da konforlu hale geliyor. Böylece bagaj kapağı el teması olmadan açılabiliyor veya kapanabiliyor.

Tüm C-Serisi modellerinde, bilimsel olarak anti alerjik testinin yapıldığını gösteren Avrupa Alerji Araştırmaları Vakfı’nın (ECARF) kalite mührünün bulunduğunu… Daimler şu an için vakfın alerji testini uygulayan ve araçlarını bilimsel olarak inceleten tek araç üreticisi konumunda bulunuyor. Bu testten geçmek için geçerli olan şartlar oldukça kapsamlı; farklı donanım seviyelerindeki araçların birçok yapı elemanı uçucu madde alerjenlerine karşı test ediliyor, iklimlendirme sisteminin filtrelerinin de testlerde ECARF mührünün zorlu kriterlerini yerine getirmesi gerekiyor ve test esnasında ince toz ve polen seviyesi ölçülüyor.

Mercedes-Benz’in C-Serisi ile bu sınıfta ilk kez havalı süspansiyonu kullanıma sunan üretici olduğunu… AIR BODY CONTROL yol konforu ile atak sürüş dinamikleri arasındaki ideal dengeyi tesis ediyor. Sitem ayrıca mümkün olan en iyi yol konforunu sunmak üzere yüklü kullanımlarda da – Estate versiyonunda özellikle önemli – seviye ayarı yapıyor.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT