Renault’dan iki dünya tanıtımı

0

2017 Frankfurt Otomobil Fuarı, konsept otomobil SYMBIOZ’un dünya prömiyerine evsahipliği yapıyor. SYMBIOZ, Renault’nun 2030 yılına ilişkin vizyonunu ve otomobilin günlük hayatımızdaki rolünü yansıtıyor. Elektrikli, otonom, internet bağlantılı ve otomobilin kullanıcıların yaşamları ile tamamen entegre olacak şekilde tasarlanmış Renault’nun yeni konsept otomobili, mobilitenin geleceğine yönelik ipuçları veriyor. Bu konsept etrafındaki dünyayla etkileşime giren özellikleri, teknolojisi ve tasarımıyla tamamen yeni bir seyahat deneyimi sunuyor.

2017 – Renault SYMBIOZ

SYMBIOZ konseptinin yanı sıra Renault, aynı zamanda 2023 yılı gibi daha yakın bir zaman dilimi için öngörülen bir otomobilin ipuçlarını sunan bir demo araç geliştirdi. SYMBIOZ yol testleri bu yılın sonunda yapılmış olacak. Her iki otomobil de elektrikli, otonom ve çevreye tamamen duyarlı. Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki Renault standında, SYMBIOZ gibi otomobillerin gelecekte çevreleriyle etkileşime geçme biçimini deneyimleyebilecekler.

Renault, 2017 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda aynı zamanda, segmentinde bir ilk olan 4Control sistemine sahip Yeni MEGANE R.S.’in de dünya prömiyerini gerçekleştiriyor. MEGANE R.S., bir performans otomobili ve en üst sürüş keyfi için benzersiz bir deneyim sunuyor. Keskin dönüşler yapabilerek son derece atak olabilmenin yanı sıra, Yeni MEGANE R.S. yüksek hızlarda etkileyici viraj stabilitesi sağlıyor.

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş: “Elektrikli otomobil teknolojisinin öncü markası Renault, konsept modeli SYMBIOZ ile geleceğin teknolojisi olan otonom sürüş alanında da iddialı olacağının ipuçlarını veriyor. Yadsınamaz çevre kirliliği ve teknolojik gelişmelere paralel olarak 2030’lu yıllardaki otonom, elektrikli ve internete bağlı mobilite dönemine Renault markası şimdiden hazırlanıyor. Temelini daha pratik ve eğlenceli bir yaşam deneyimi için dijital hayatlarına her an erişebilen kullanıcıların oluşturduğu bu heyecan verici inovatif gelişme, Renault’nun vizyoner bakış açısını gözler önüne seriyor.” dedi.

 

Renault SYMBIOZ – Otonom bir konsept

Renault SYMBIOZ konsept modelii 4,70 metre uzunluğunda, 1,98 metre genişliğinde ve 1,35 metre yüksekliğinde. Bu fütüristik tek hacimli otomobil D segmenti boyutlarına sahip. Otomobilin ferah modüler kabin tasarımı bir E-segmenti modelinin değerinde.

Otomobilin dış tasarımı da yenilikçi ruhunu yanısıtıyor. Yan camlardan tavana kadar, camdan veya polikarbonattan yapılmış tüm ‘camlı’ yüzeylerde şeffaflığı en üst düzeye çıkarmak ve ışığın kabin içine girmesini sağlamak için saydam cam bulunuyor. Kabin üzerinde askıya alınmış gibi görünen tavanın orijinal tasarımı, gerekli yapısal eleman sayısını azaltıyor ve aynı zamanda kabini daha aydınlık hale getiriyor. Tavan, ekstra dayanıklılık ve sağlamlık için, camlı yüzeylere set çekmeden yüksek teknoloji ürünü emaye kullanılarak otomobil şasisine tutturulmuş olarak göze çarpıyor. SYMBIOZ’un karbon fiber gövdesi iki renk tonuna sahip bakır içeriyor. Ön cephedeki mat bakır renk tonu, özgünlüğü ve sakinliği simgelerken, arkadaki daha cilalı ve parlak yüzeyli renk tonu ise zarifliği ve inceliği ifade ediyor.

EN GÜÇLE MEGANE

Renault, MEGANE serisini yeni ikonik spor versiyonu ile genişletiyor. Renault, direkt yakıt enjeksiyonlu yeni bir turbo motor ile çok daha güçlü hale getirilen ikonik otomobilin üçüncü kuşağı olan Yeni MEGANE R.S.’i görücüye çıkarıyor. Yeni MEGANE R.S.4CONTROL sistemi ile sıra dışı ataklık, hem yol hem de yarış pisti için gelişmiş dinamik sürüş özelliğine sahip. Dört silindirli 1.8l (1798 cc) motora sahip olan ve 280 bg motoruyla 390 NM’lik tork üreten yeni MEGANE R.S., dakikada 6000 devir ortalamasıyla sınıfının en iyileri arasında yer alıyor. Yeni MEGANE R.S.’in Sport ve Cup versiyonunlarında bulunan dört çeker ve kendi segmentinde bir ilk olan 4CONTROL sistemi ile donatılması, modele yüksek hızlarda keskin dönüş ve etkileyici viraj stabilitesi sayesinde sıra dışı bir çeviklik sağlıyor.

 

Renault MEGANE R.S.

Yeni MEGANE R.S.Renault’nun motorsporları konusundaki uzmanlığından ve tutkusundan yararlanan bir otomobil. Keskin hassasiyet için tamamen yeniden tasarlanmış bağımsız ön süspansiyon ile birlikte Cup versiyonunun yeni Torsen kilitli diferansiyeli, çekiş ve viraj alma hızlarını geliştiriyor. Yeni MEGANE R.S., ilk kez altı ileri manuel vites veya altı kademeli EDC çift kavramalı otomatik iki tip vites kutusu seçeceğine sahip ve direksiyona entegre vites değiştirme kolu bulunuyor. Yeni Megane R.S.’in daha geniş tutulmuş ve daha büyük iz genişliğine sahip 18 veya 19 inç jantları, yol tutuş performansını destekliyor.

Yeni MEGANE R.S.’in tasarımı, Renault Sport tarafından tekrar gözden geçirilen bir arka difüzör, bir F1 tarzı ön bıçak ve bir 3D petek desenli ön ızgara da dahil olmak üzere motorsporları dünyasından birçok ipucunu içeriyor.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT