Elmas kadar sağlam ve çevreci

0

Soluduğumuz havada gözle görülemeyecek kadar küçük partiküller insan hayatını tehdit eden kirleticilerin başında geliyor. Vücuda girdiğinde kan damarlarını tıkayabilen ve solunuma bağlı ölümlerin büyük oranda sorumlusu da bu partiküller gösteriliyor. Trafikten kaynaklanan partikül maddelerin büyük çoğunluğu bilinenin aksine yakıtın yanması sonucu sadece egzoz gazlarından değil, lastiklerin ve fren balatalarının sürtünmesinden de önemli miktarlarda havaya karışıyor. Ölçümlere göre bu iki unsurun havaya saldığı partikül miktarının yüzde 32’sinden sorumlu olduğu ortaya çıkıyor.

YÜZDE 90 DAHA AZ ÜRETİYOR

Bosch yan kuruluşu Buderus Guss’un yeni geliştirdiği fren diskleri klasik disklere kıyasla yüzde 90 daha az fren tozu üretimi gerçekleştiriyor. Tungsten karbür kaplama frenler çevreci özelliklerinin dışında çok daha iyi performans sergiliyor.

SERAMİK FRENDEN ÜÇ KAT DAHA UCUZ

Yeni geliştirilen iDisc, normal bir gri dökme demir fren diskinden üç kat daha pahalı, ancak yüksek performanslı araçlarda kullanılan bir seramik fren diskinden üç kat daha ucuza mal ediliyor. Ayrıca artan kullanımla birlikte fiyatlarının yakın gelecekte daha da düşmesi bekleniyor.

Yeni Porsche Cayenne’deki tungstenli karbür fren ilk seri üretim uygulaması olarak kullanılıyor. Almanya’da Cayenne Turbo’da standart olarak sunulan yeni sistem için diğer modellerde  2.975 euro ekstra bedel ödemek talep ediliyor. Şu anda Bosch iDisc sadece orijinal ekipman olarak üretildiğinden, yan sanayi veya yedek parça olarak satışa sunulmuyor.

ZIRH DELİCİ MALZEMELERDE DE KULLANILIYOR

Aslında Tungsten karbür yeni kullanılan bir malzeme değil. Uzun zamandan beri metal işlemede kullanılan aletlerin üretiminde kullanıldığı gibi günümüzün tükenmez kalem uçlarında, bisiklet jantlarında, mücevher işleme ekipmanlarında ve zırh delici silahlarda da kullanılıyor.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT