Ekim ayında Ranger fırtınası esecek

0

Yeni Ford Ranger ve Raptor yenilenen motoruyla yüksek performans ve üstün yakıt verimliliğini bir arada sunuyor. Yeni 2.0 litre EcoBlue motor yüzde 24’e varan yakıt verimliliği sunuyor ve  213 PS gücünde çift turbolu versiyonu da bulunurken yeni 10 vitesli otomatik şanzıman bu sınıfta bir ilk olmasıyla dikkat çekiyor. Yeni Ford Ranger; yaya algılama ve akıllı hız sınırlama gibi özellikler de dahil olmak üzere ileri teknoloji sürüş destek sistemleri ile pick-up pazarındaki standartları yeniden belirliyor. Aktif park asistanı veya kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı gibi özellikler günlük kullanım kolaylığını destekliyor. Yeni Ford Ranger; XLT ve Wildtrack donamım paketleri, 170 PS ve 213 PS gücünde 2.0 litre EcoBlue motor seçenekleri, 4×2 ve 4×4 ile manuel şanzıman ve otomatik şanzıman alternatifleri ile satışa sunuluyor.

Ford, ayrıca pick-up pazarındaki en yeni üyesi Ranger Raptor ile seçeneklerini ikiye çıkarıyor. Yeni Ranger’ın ardından Ekim ayında pazara sunulacak olan ve efsanevi Ford F150’den ilham alınarak geliştirilen Ford Ranger Raptor güçlendirilmiş şasi, 213 PS ve 500 Nm üreten yüksek performanslı 2.0 EcoBlue motor, 10 vitesli otomatik şanzımanıyla Ford Performance ruhunu yansıtıyor. Gelişmiş süspansiyon sistemi ve lastikler dışında Arazi Yönetim Sistemi gibi çözümlerle en zorlu arazi şartlarını dize getiriyor.

Yeni Ford Ranger sınıfının standartlarını yeniden belirliyor

Yeni Ford Ranger; daha güçlü ve daha verimli motoru ile bünyesinde barındırdığı yenilikçi teknolojilerle sınıfının standartlarını yeniden belirliyor. Avrupa’nın en çok satan pick-up modeli SCR dahil en gelişmiş motor teknolojilerini bünyesinde barındıran 2.0 litre EcoBlue dizel motor seçeneği yeni 10 vitesli otomatik şanzımanla kombine edildiğinde yüzde 24’e varan  yakıt verimliliği sunuyor. Yeni 2,0 litre hacimli EcoBlue Bi-turbo motor 213 PS güç ve 500 Nm tork değeriyle yerini aldığı 3,2 litre TDCi motora kıyasla daha küçük hacmine karşın fazladan 13 PS güç ve 30 Nm tork üretiyor.

Yeni Ford Ranger; dört tekerlekten çekiş sistemi ve SYNC 3 ile kullanıcılara tamamen yeni çözümler sunuyor. Bu sınıfta yaya algılama özelliğine sahip çarpışma önleme sistemi ve akıllı hız sınırlama özelliklerini standart olarak sunan ilk pick-up olan yeni Ford Ranger aktif park yardımcısı da dahil olmak üzere olası bir çarpışmayı önleyen veya etkilerini en aza indiren gelişmiş sürüş destek sistemleri sunuyor. Ürün gamının güçlü versiyonlarında daha konforlu bir sürüş için aktif gürültü yönetimi teknolojisi sunulurken, Ranger Wildtrak kolay açılıp-kapanan bagaj kapağı gibi donanımlarıyla kullanım kolaylığı sunuyor.

800 mm (80 cm) ile sınıfının en iyi su geçiş derinliğine sahip olan ve 230 mm yerden yüksekliğe sahip olan yeni Ford Ranger sürücü ve beraberindeki yolcuların konforunu bozmadan zor arazi koşullarını dize getirmek için tasarlandı. 29 derecelik yaklaşma ve 21 derecelik uzaklaşma açıları asfalt dışı yollarda güvenle ilerlemeye yardımcı oluyor. Üstün off-road performansını 3.500 kg römork çekme kapasitesi ve 1.252 kg yükleme kapasitesi tamamlıyor.

Güçlü ve yüksek verimlilik seviyesine sahip 2.0 litre EcoBlue dizel motor

Ford Ranger’’da kullanılan yeni 2.0 litre EcoBlue turbo dizel motor performansla yakıt verimliliğini bir arada sunuyor. Bu motor giriş seviyesinde 170 PS güç ve 420 Nm tork üretiyor ve 8,3 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 216 gr/km CO2 emisyon salım değerine ulaşıyor. Aynı motorun bi-turbo versiyonu 213 PS güç ve 500 Nm tork üretiyor. Bu versiyon9,2 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 228 gr/km CO2 emisyon salım değerine ulaşıyor.

Optimize edilen kompakt boyutlu turbo besleme sayesinde yeni motor yerini aldığı 2,2 litre hacimli TDCi motora kıyasla özellikle alt devirlerde daha yüksek hava iletimi gerçekleştiriyor ve böylece tüm devir aralıklarında daha canlı ve atak bir sürüş hissi sunuyor. Ürün gamının tepe noktasını oluşturan bi-turbo versiyonda her iki turbo besleme alt devirlerde yüksek tork üretimi için seri çalışıyor. Üst devirlerde küçük turbo devreden çıkarken büyük turbo yüksek güç üretimi için çalışmaya devam ediyor. Vites yolları belirgin ve vites geçişleri yumuşak altı ileri manuel şanzıman dışında 170 PS ve 213 PS versiyonları bu sınıfta benzersiz 10 vitesli otomatik şanzımanla donatılabiliyor. Daha geniş aralıklı oranlar ve şanzımanın değişen koşullara adapte olmasına izin veren gerçek zamanlı uyarlanabilir vites değişimleri gibi özellikler farklı sürüş koşullarında mümkün olan en iyi performans, yakıt verimliliği veya akıcı sürüş özelliklerini tesis etmeye yardımcı oluyor. Ford’un gerçek yaşam sürüş koşullarına göre belirlediği verilere göre yeni dizel motor yerini aldığı motora kıyasla manuel şanzımanla kullanıldığında yüzde 4 yeni 10 vitesli otomatik şanzımanla kullanıldığında yüzde 24’e varan yakıt ekonomisi sağlıyor.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT