Dizelleri kıskandıran Niro 123 bin TL’ye geldi

0

Güney Koreli üretici KIA’nın ilk crossever hibrit modeli bayilerdeki yerini alıyor. Hyundai Ioniq ile ikiz kardeş olan model crossover modelinin pratikliğini ve tasarımını etkin hibrit gücüyle bir araya getirmeyi amaçlıyor. 5 yıl garanti onarım güvencesi, özel eko-araç platformu ve hibrit sistemiyle KIA’nın yeni crossover modeli Niro birçok ilke imza atıyor. ABD’yi uçtan uca en düşük yakıt tüketimiyle giden hibrit otomobil unvanını resmi olarak alarak Guinness Rekorlar Kitabı’na giren Niro,  başarısıyla dikkat çekiyor.

1.6 LT BENZİNLİ MOTOR

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.13

1.6 lt benzinli (105 beygir) ve 32 kW elektrikli motor senkronize olarak çalışıyor.

Hibrit modelinin yüksek yakıt verimliliğini çekici bir tasarım ile birleştiren KIA Niro, türünün ilk örneği olarak yollara çıkıyor. Paralel hibrit sistemi, 1,6 litre hacimli direkt enjeksiyonlu benzinli motor, lityum-iyon polimer batarya ve 32 kW elektrikli motordan oluşan ve gücünü altı kademeli çift debriyajlı şanzımanla ön tekerleklere aktaran Niro, sadece 88 gr/km CO2 emisyon salınımı yapıyor. 3,8 lt/100km yakıt tüketimi ile sınıfının en tutumlu ve çevreci ürünü olarak öne çıkan KIA Niro ayrıca, 141 beygir motor gücü ile sınıfının en yüksek performansını sunuyor.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.6ZENGİN DONANIM

Yeni KIA Niro bünyesinde birçok önemli donanımı da barındırıyor. Niro, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, ısıtmalı koltukları ve geri görüş kamerası ile hayatı kolaylaştırırken, sunroof ve 18 inç alaşım jantları ile de dikkatleri çekiyor. Kullanıcılar, aynı zamanda kablosuz akıllı telefon şarjı ve 220 V’luk priz girişi ile tüm elektronik aletleri şarj edebiliyor.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.12

9 farklı renkle tercih edilebilen Niro’da, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, ısıtmalı koltukları ve geri görüş kamerası, sunroof ve 18 inç alaşım jantlar standart.

BÜYÜK BAGAJ HACMİ

Geleneksel elektronik ve sürekli değişen şanzımanla donatılmış rakip hibrit modellerle karşılaştırıldığında, Niro’nun altı kademeli çift kavramalı şanzımanı gaz emirlerine çok daha çabuk tepki veriyor ve böylece çok daha atak ve eğlenceli bir sürüş sunuyor.

373 1371 litre arasında değişen bagaj hacmi son deredece başarılı ve sınıfının en iyi değerlerinden. Bagaj kapagının geniş açılması da yüklemeyi kolaylaştırıyor.

373 1371 litre arasında değişen bagaj hacmi son deredece başarılı ve sınıfının en iyi değerlerinden. Bagaj kapağının geniş açılması da yüklemeyi kolaylaştırıyor.

Küresel geliştirme programı çerçevesinde Avrupa, Kuzey Amerika ve Uzakdoğu’da yol testleri gerçekleştirilen yeni KIA Niro, söz konusu testlerde kaydedilen gelişmelerin de yansıması olarak benzersiz bir sürüş deneyimi, üstün direksiyon hâkimiyeti ve tam bağımsız yürüyen aksam sayesinde son derece dengeli bir sürüş elde ediyor. Boyutlarıyla da öne çıkan KIA Niro, segmentinin en geniş bagaj hacmini tüketicilerle buluşturuyor.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.4REKABETÇİ FİYAT

Çekici, estetik ve zarif çizgileri ile yeni KIA Niro’nun aerodinamik açıdan optimize edilmiş dinamik gövdesi, KIA’nın ABD-Kaliforniya ve Kore-Namyang’taki tasarım merkezlerinde geliştirildi.  Hibrit KIA Niro, 123.900 TL’lik fiyatı ile satışa sunuluyor. Niro’nun Plug-in versiyonu da yılın son çeyreğinde tüm dünya ile birlikte aynı anda Türkiye’de olacak.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.8SÜRÜŞ İZLENİMİ

Yakıt ekonomisi ön plana çıkartılarak üretilen hibrit otomobiller genellikle sürüş zevkini tırpanlar. Önceliği ekonomik kullanıma verince feda edilen sürüş keyfi de hibrit araçların dezavantajı olarak karşımıza çıkar. Ancak Kia, yeni Niro’da hem çok ekonomik bir sürüşü, hem yüksek donanımı hem de konforlu ve keyifli bir sürüşü aynı potada eritmeyi başarmış.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.7Kia Sportage’dan boyut olarak biraz daha küçük olmasına rağmen Niro, sunduğu iç mekan genişliği ve bagaj hacminde daha iyi değerler sunuyor. İlk kalkış ve düşük hızlarda sadece elektrik motoruyla yol alan araç, bu aşamada hiç ses çıkarmadan ilerliyor.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.10

Gücünü altı kademeli çift debriyajlı şanzımanla ön tekerleklere aktaran Niro, sadece 88gr/km CO2 emisyon salımı gerçekleştiriyor.

Alışık olmayan sürücüler için sessizlik şaşırtıcı bir deneyim olarak öne çıkıyor. Hızlanmak için gaz pedalına yüklenildiğinde benzinli motor devreye girip, elektrik motoruyla birlikte çalışıyor. Yokuşlarda veya gaza basmadan inilen eğimlerde Niro’nun bataryası şarj olmaya başlıyor. Ekranda aracın hangi modda çalıştığı izlenebilirken, motorların devreye girmesi veya çıkması neredeyse hiç hissedilmeden gerçekleşiyor.

2017 Niro

Yüksek gücüne karşılık Niro’nun rekorlar kitabına giren 100 km’deki 3.8 lt’lik tüketim değeri oldukça iddialı. Ancak aracı neredeyse tüketimi gözetmeden, trafiğin akışına uyumlu bir şekilde kullanan sürücüler bile hemen 100 km’deki tüketici 5 lt altına kolaylıkla indirebiliyor.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.9

Kablosuz şarj sistemi sadece Samsung ve Androit işletim sisteminde çalışıyor.

Bu değer bile son derece başarılı. Tek ve son derece yüksek bir donanım paketiyle ithal edilen Niro bu konuda en titiz tüketicileri bile tatmin edecek bir otomobil. Aracın otomatik şanzımanı, yüksek donanımı, hassas fren sistemi ve koltukların rahatlığı da övgüye değer. Ayrıca 123.900 TL’lik fiyat da bu özelliklerdeki bir araç için oldukça rekabetçi.

Otomobilport.com.tr.Kia.Niro.11

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT