Civic Sedan dizel 121 bin TL’ye geldi

0

2017, Honda Türkiye için tam anlamıyla tarihe geçecek bir yıl oldu. Üretilen Civic Sedan modelinin iç ve dış pazarlarda gördüğü yüksek talep sayesinde fabrika iki vardiyaya geçip, ihracatını da 6 ülkeden 33’e yükseltti. Satışlarını yüzde 29 yükselterek, 26.421 adetle tarihi rekorunu kıran marka, Civic Sedan’da sadece benzinli motorla bu artışı yakaladı. Son olarak benzinli motorun yanına 1.6 lt dizeli de ekleyen marka hedeflerini yükseltti. Honda Türkiye’nin Gebze fabrikası, şu anda dünyada dizel motorlu Civic Sedan’ın tek üretim merkezi konumunda. Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni nesil Civic  Sedan üretimiyle Türkiye fabrikasının öneminin arttığını vurguladı. Dizel motorla birlikte hedefleri daha da yukarıya çektiklerini belirten Tsumura,” Bu yıl 40 bin adetlik rekor üretim planlıyoruz. Bunun 25 bin adedini Türkiye’de satıp, kalan 15 bin adedini 33-40 ülkeye ihraç edeceğiz” açıklaması yaptı.

TAM OTOMATİK ŞANZIMAN TEMMUZ’DA

Yeni devreye alınan 1.6 lt 120 beygirlik dizel motorlu Civic modelleri İlk etapta 6 ileri manuel şanzımanla satışa sunuldu. 9 ileri tam otomatik şanzıman seçeneği temmuz ayından itibaren devreye girecek. Asıl satış adetlerini dizel otomatik versiyonla yapacaklarını vurgulayan Tsumura, ““Bu yıl 6 bin adet dizel Civic Sedan satışı planlıyoruz. Bunun bin adedi manuel, 5 bin adedi de otomatik versiyon olacak” dedi.

Avrupa’da dizel motorlara talep düşerken Türkiye’de hala pazardaki yerini koruyan dizeller için konuşan Tsumura, “Dünyada 1.6 lt dizel motorlu Civic Sedan üreten tek ülke olduğumuz için de bu yöndeki her global talep, Türkiye’den karşılanacak. 11. nesil Civic ailesinde elektrikli veya hibrit motorlar görev alacak, dizel kullanılmayacak. Bu Avrupa’da üretilen son dizel motor bile olabilir” diye konuştu.

Honda’nın diğer modellerinde de kullandığı 1.6 lt dizelin geliştirilmiş versiyonu olan motorda, güç ve verimlilik yükseltilmiş. Dört silindirli, 1.6 lt hacimli dizel motor 120 beygir güç, 300 Nm tork değeriyle dikkat çekiyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de 3.4 lt yakıt tüketin motor, 6 ileri manuel şanzımanla sıfırdan 100 km/s hıza 9.9 sn’de ulaşıyor. Otomobilin Elegance versiyonu 121 bin TL, Executive versiyonuysa 130 bin TL fiyat etiketine sahip.

Hafif alüminyum yapı

Honda’nın 1.6 litre hacimli i-DTEC motoru, motor ağırlığını en aza düşürmek üzere alüminyum, yüksek dayanımlı, döküm motor bloğuna entegre hafif alüminyum silindir kafasından oluşuyor. Revize edilen i-DTEC motorun dış tasarımı, silindir bloğunun yüzeyine ek döküm kaburgalar eklenerek geliştirildi. Söz konusu kaburgalar yapısal rijitliği ve dayanıklılığı artırırken aynı zamanda motorun gürültü ve titreşim seviyesini azaltıyor. Hafif üstten çift eksantrikli (DOHC) silindir kapağı yüksek basınca dayanıklı dökme alüminyum alaşımdan üretildi. Yeniden tasarlanan motorda daha etkin bir soğutma sistemine yer verildiğinden motor bloğu daha verimli soğutulabiliyor. Bu sayede alüminyum bloğun yapısı incelirken motorun ağırlığı da azalıyor. Yeni motor yerini aldığı önceki nesil 1.6-litre i-DTEC ile karşılaştırıldığında 280 gram daha hafif. Bu, yüzde 2’lik bir gelişim anlamına geliyor.

Piston ve bağlantı kolları

Önceki 1.6 i-DTEC motorun pistonları alüminyumdu. Elden geçirilen yeni yeni motorda çelik pistonlar kullanılıyor. Dövme çelik piston kullanımı soğutma kayıplarını azaltıyor. Bu yapı termal enerjinin motor bloğuna ulaşmasını önlerken termal verimliliği arttırmaya yardımcı oluyor. Bu değişiklik silindir kafasının dayanıklılıktan ödün vermeden daha ince ve daha hafif olmasını sağlıyor. Ayrıca motor ağırlığını düşürmek için yüksek dayanımlı, hafif, ince bir krank mili de kullanılıyor. Daha düşük sürtünme daha az ısı üretimi avantajını beraberinde getirirken, aynı zamanda düşük sıkıştırma oranına da imkan tanıyor. Önceki nesil 1.6 i-DTEC motorda 15,8 olan sıkıştırma oranı yeni nesil motorda 14,6’ya düşürüldü. Yanma esnasındaki ısıyı ve basıncı düşüren Honda yakıt tüketimini düşürürken yeni ilave teknolojiler kullanarak 1.6 i-DTEC motorun NOx emisyon değerlerini daha da azalttı. Motor içerisindeki hareketli mekanik parçaların daha pürüzsüz çalışması sadece emisyonların azaltılmasına ve verimliliğin arttırılmasına yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda motorun gaz tepkilerini geliştirir ve daha atak, daha dinamik bir sürüş karakterine imkan tanıyor.

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT