Cirosu 11.3 milyar euroya koşuyor

0

Grubun bu çeyrekteki cirosu 11 milyar 296 milyon avro oldu (-%1.6). Sabit döviz kuru ve katsayı[1] ile düşüş -% 1.4 oranında gerçekleşecekti. Grup bu çeyrekte 852 bin 198 adet araç sattı, -% 4.4 küçülen global pazarda -% 3.2 düşüş söz konusu oldu. İran’ın hariç tutulması durumunda, -%2.3 daralan pazarda, satışlar -% 1,8  azalmış olacaktı.

Groupe Renault üçüncü çeyrekte 852 bin 198 araç satışı gerçekleştirdi. Bu, -%3,2 küçülen piyasada -%4,4 düşüşe karşılık geliyor. İran’ın hariç tutulması durumunda, % – 2.3 daralan pazarda, satışlar -% 1,8 azalmış olacaktı. Avrupa’da Grup satışları, +%2,4 büyüyen pazarda -%3,4 azaldı. Bu azalma, kısmen Eylül 2018’de binek otomobiller için WLTP ‘nin devreye alınması ile ilgili karşılaştırma tabanının yüksek olması ve Yeni Clio’nun Avrupa’nın tamamında pazara sunulma beklentisine dayanıyor.

Avrupa dışındaki bölgelerde Grup, piyasa ortalamasından daha iyi performans gösterdi. -%6,2 küçülen bir piyasada Grubun satışları -%5,4 azaldı; bu temel olarak, Türkiye (-%21,7) ve Arjantin (-%30,0) gibi pazarlardaki küçülme ile Ağustos 2018’de İran’da satışların sona ermesinden kaynaklandı (2018 üçüncü çeyrekte 23 bin 649 araç satıldı). İran’ın hariç tutulması durumunda satışlar -%0,3 azalmış olacaktı.

Avrasya’da pazar payı +1,8 puan arttı. Grubun satışları Türkiye pazarındaki küçülmeye rağmen +%5,1 arttı. -%1,2 küçülen Rusya pazarında satış hacmi, özellikle Arkana’nın lansmanı ve Lada ürünlerinin devam eden başarısı sayesinde arttı (+%6,1). Kuzey ve Güney Amerika’da pazar payı +0,2 puan arttı. Brezilya’da hacim +%5,6 artarken Arjantin’de -%37,7 azaldı.

İran hariç Afrika, Orta Doğu, Hindistan ve Pasifik bölgesinde pazar payı +0,1 puan arttı. Bölgedeki satış hacmi başlıca piyasalardaki daralmadan etkilendi. Hindistan’da pazar payı Triber’in başarılı lansmanı sayesinde +0,5 puan arttı. Satışlar -%27,4 küçülen bir piyasada -%7.8 azaldı. Güney Kore’de ise QM6’nın başarısı sayesinde Grup -%1,7 küçülen piyasada satışlarını +%11,5 artırdı. Çin bölgesinde Grubun hacmi -%5.0 küçülen bir piyasada -%15.5 azaldı. Bu piyasada Yeni Captur ile yeni elektrikli şehir otomobili Renault City K-ZE’nin pazara sunulması bekleniyor.

2019 ÖNGÖRÜLERİ

2019’da global otomotiv piyasasının 2018’e göre yaklaşık -% 4 küçülmesi bekleniyor (daha önceki tahmin yaklaşık -%3). Avrupa pazarının % 0 ile -%1  arasında büyüklüğe sahip olması (daha önce stabildi), Rusya pazarının yaklaşık % 3 küçülmesi (daha önce % -2’den  -%3’eydi) ve Brezilya pazarının yaklaşık +% 7 büyümesi (daha önce yaklaşık +% 8) bekleniyor.

TÜRKİYE 15. PAZAR OLDU

09-2019 itibariyle yıllık Hacim* PC+LCV pazar payı
    (adet) (% olarak)
1 FRANSA 516.099 25,8
2 RUSYA 367.679 28,9
3 ALMANYA 191.852 6,5
4 BREZİLYA 174.478 9,0
5 İTALYA 170.646 10,7
6 İSPANYA+KANARYA ADALARI 144.293 12,8
7 ÇİN 132.078 0,8
8 BİRLEŞİK KRALLIK 89.659 4,2
9 BELÇİKA+LÜKSEMBURG 71.685 13,0
10 GÜNEY KORE 60.402 4,8
11 HİNDİSTAN 54.507 2,1
12 POLONYA 53.608 11,7
13 ARJANTİN 53.353 14,6
14 TÜRKİYE 53.037 18,9
15 ROMANYA 52.871 37,6

 

 

 

 

 

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT