Binekte 9. sıraya yükseldi

0

Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, “Nissan olarak, 2018’i, düşen bir pazarda pazar payımızı artırarak tamamladık. Toplam pazardaki onuncu sıradaki yerimizi korurken, otomobil pazarında ise dokuzuncu sıraya yükseldik. Elde ettiğimiz bu pazar payı gelişimi bizi mutlu ediyor, önümüzdeki dönem için de umut veriyor.” ifadelerini kullandı. Özkök yaptığı açıklamada, otomotiv sektörünün 2018’i bir önceki yıla kıyasla yüzde 35 daralmayla tamamladığını belirtti.

Türkiye’de SUV segmenti büyüyor

Özkök, otomotiv pazarında SUV payının 2010’da yüzde 10’un altındayken 2018’de yüzde 22’ye yükseldiğini aktararak, 621 bin adetlik pazarın içinde önemli kısım yüzde 78 ile binek otomobil pazarına ait. Binek otomobil pazarının yüzde 96’sı 1.6’nın altındaki motorlardan oluşuyor. Vergi indirimi ile beraber buradaki talebin daha yüksek olacağını öngörüyoruz. Bir diğer önemli detay da pazarın yüzde 58’inin hala dizel tercih etmesi. Avrupa’da yaşanan dizelden benzine geçişin Türkiye otomotiv pazarına da yansıyacağını düşünüyoruz. Burada hala yüzde 50’nin üzerinde bir dizel payı varken önümüzdeki dönemlerde önce benzine, daha sonra da elektrikli araçlara geçişin hızlı bir şekilde gerçekleşeceğini öngörüyoruz.” ifadelerini kullandı.

Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök.

Yüzde 50 sedan kasa tipine talep varken yüzde 22’lik bir SUV tercihinin de pazarın önemli bir gerçeği olduğuna işaret eden Özkök, “SUV araçların pazardaki payı giderek artıyor, 10 sene öncesinde yüzde 10’un altındayken artık yüzde 20’leri geçen bir SUV segmentinden bahsediyoruz. Günümüzdeki müşteri talebinde hatchback’ten SUV kasa tipine doğru ciddi bir geçiş söz konusu. Bu segmentin gelişiminde çok büyük rol oynayan QASHQAI, X-TRAIL ve JUKE modellerimizle bu önemli segmentin değişmeyen lideri konumundayız. 2018 pazarını özetlememiz gerekirse, zor geçen bir senede devletimizin ortaya koymuş olduğu vergi indirimlerine sektör de kampanyalarla destek verdi. Türkiye’nin lokomotif sektörü konumundaki otomotiv, bu zor dönemi 600 bin adet seviyesinin üzerinde tamamlayarak gücünü gösterdi.” değerlendirmesinde bulundu.

Özkök, “2019’a yönelik planlarımız çerçevesinde ocak, şubat ve mart aylarında devam eden vergi indirimlerinin yılın geri kalanında da sürmesi durumunda pazarın 450 bin adet seviyesinde olacağını öngörüyoruz. Bu uygulama devam etmediği takdirde pazarımızın çok daha düşük seviyeye inme riski de ortada. İlk üç aydaki vergi indirimleriyle beraber elbette pazarda bir hareketlenme bekliyoruz ancak bir kısım talebin kasım ve aralık aylarına çekilmiş olması bu hareketin daha kısıtlı olacağını gösteriyor. 450 bin adet düzeyinde kalsak dahi 2017 ile karşılaştırdığımızda maalesef pazarın yarı yarıya daraldığı da başka bir gerçek.” dedi.  Elde ettiğimiz bu pazar payı gelişimi bizi mutlu ediyor, önümüzdeki dönem için de umut veriyor.” ifadelerini kullandı. Özkök yaptığı açıklamada, otomotiv sektörünün 2018’i bir önceki yıla kıyasla yüzde 35 daralmayla tamamladığını belirtti.

Türkiye’de SUV segmenti büyüyor

Özkök, otomotiv pazarında SUV payının 2010’da yüzde 10’un altındayken 2018’de yüzde 22’ye yükseldiğini aktararak, 621 bin adetlik pazarın içinde önemli kısım yüzde 78 ile binek otomobil pazarına ait. Binek otomobil pazarının yüzde 96’sı 1.6’nın altındaki motorlardan oluşuyor. Vergi indirimi ile beraber buradaki talebin daha yüksek olacağını öngörüyoruz. Bir diğer önemli detay da pazarın yüzde 58’inin hala dizel tercih etmesi. Avrupa’da yaşanan dizelden benzine geçişin Türkiye otomotiv pazarına da yansıyacağını düşünüyoruz. Burada hala yüzde 50’nin üzerinde bir dizel payı varken önümüzdeki dönemlerde önce benzine, daha sonra da elektrikli araçlara geçişin hızlı bir şekilde gerçekleşeceğini öngörüyoruz.” ifadelerini kullandı.

Yüzde 50 sedan kasa tipine talep varken yüzde 22’lik bir SUV tercihinin de pazarın önemli bir gerçeği olduğuna işaret eden Özkök, “SUV araçların pazardaki payı giderek artıyor, 10 sene öncesinde yüzde 10’un altındayken artık yüzde 20’leri geçen bir SUV segmentinden bahsediyoruz. Günümüzdeki müşteri talebinde hatchback’ten SUV kasa tipine doğru ciddi bir geçiş söz konusu. Bu segmentin gelişiminde çok büyük rol oynayan QASHQAI, X-TRAIL ve JUKE modellerimizle bu önemli segmentin değişmeyen lideri konumundayız. 2018 pazarını özetlememiz gerekirse, zor geçen bir senede devletimizin ortaya koymuş olduğu vergi indirimlerine sektör de kampanyalarla destek verdi. Türkiye’nin lokomotif sektörü konumundaki otomotiv, bu zor dönemi 600 bin adet seviyesinin üzerinde tamamlayarak gücünü gösterdi.” değerlendirmesinde bulundu.

Paylaş.

Yorum Yapın

Copyright 2016 OTOMOBİLPORT